Cara Nak Buat Jeruk Petai

Selama ni suka makan tapi tak tahu. Kali ini kami kongsikan cara buat jeruk.


Cara Buat Petai Jeruk Yang Diidamkan Reflect Relax

Kondisinya masih sedap dan rangup.

. Cuka 2 sudu besar. Mata petai pula potong. Buang air rendaman tadi dan.

Dulu paan dah ajar cara nak membuat sambal petai. Jadi buat anda yang pertama kali baru ingin mencuba. Menariknya menjeruk petai ini keranggupan isi petai dapat dikekalkan dan rasanya juga sangat sedap.

Belah mangga kepada dua dan rendamkan bersama garam dan kapur selama satu jam. Mula-mula panaskan air dalam periuk. Bermakna hantu petai tak akan kehabisan stok petai walaupun bukan musim.

CARA BUAT JERUK PETAI SEDAP RANGGUP TAHAN LAMA. Harap baik2 belako lah yeaa. Bila teragak nak masak lauk campur petai je boleh pakai terus petai jeruk sedia ada.

Cara untuk membuat petai jeruk. Bila mengidam je stok dah ada banyak dalam peti mudah bila nak makan. Saya lebih gemar kalau dijerukkan bersama kulit tetapi kena buang tulang kiri dan kanan dia.

Bukan itu sahaja dengan isi petai yang mengembang. Jadi macam kacang rebus gitu. Dah lengkap menu lunch.

Hari ni saya nak kongsi cara buat petai jeruk. Ibnatie -Aziza Mat Roff. Saya lebih gemar kalau.

Tetiber Agak lama juga saya mencari resepi menjeruk buah ulam kegemaran saya ni. Resepi Jeruk Petai Sumpah Senang Nak Buat. Petai meryupakan sejenis tumbuhan.

Dekat 12 tahun kawin Selalunya tinggal makan jek MIL buat Pandai. Cara Membuat Petai Jeruk Jeruk Petai. Kupas mangga potong atau hiris memanjang basuh dan toskan.

Petai merupakan sejenis ulam yang di gemari di kalangan rakyat Malaysia sama ada di makan mentah di masak sambal ataupun di buat jeruk. JOM BUAT JERUK MANGGA MUDA. Cara untuk membuat Petai Jeruk.

Hari ni saya nak kongsi cara buat petai jeruk. Selama ni suka makan tapi tak tahu. Sangat senang nak buat Jeruk Petai.

Kalau terbeli petai banyak pun boleh cuba cara ini. Cara boleh digunakan untuk kedua-dua resipi. Tetiber Agak lama juga saya mencari resepi menjeruk buah ulam kegemaran saya ni.

Janji masa mula-mula beli petai tu perlulah segar. Apatah lagi makan dengan nasi panas dan ikan goreng. Bila mengidam je stok dah ada banyak dalam peti mudah bila nak makan.

So today saya akan terangkan cara-cara. Mudah Je Cara Buat Teh Ais Kaw Berlemak Di Rumah Memang Sedap. Ini khas untuk peminat petai jeruk sangat senang kerana.

Cara untuk Membuat Petai Jeruk sebagai pelengkap juadah anda. Resepi kali ini merupakan cara mudah untuk mengawetkan petai menggunakan cara menjeruk petai. Cara Buat Jeruk Mangga Pedas.

Hantu petai wajib ada stok jeruk petai ini di dapur. Padu dan mantap. CARA BUAT JERUK PETAI SEDAP RANGGUP TAHAN LAMA.


Musim Petai Kembali Lagi Jom Kita Buat Sendiri Petai Jeruk Sebagai Menu Pembuka Selera Anda My Resepi


Namakucella Buat Jeruk Petai


Cara Cara Buat Petai Jeruk Homemade Yang Sedap Tak Lembik


Mak Ajar Buat Jeruk Petai Senang Je Rupanya

Post a Comment

0 Comments

Ad Code